Real Lexikon Der Musikinstrumente

Real Lexikon der Musikinstrumente PDF
Author: Curt Sachs
Publisher: Georg Olms Verlag
ISBN: 9783487044583
Size: 58.29 MB
Format: PDF, ePub, Docs
Category : Music
Languages : de
Pages : 442
View: 6840

Get Book

Moment Lexikon Und Fremdw Rterbuch

Moment Lexikon Und Fremdw  rterbuch PDF
Author: Daniel Hendel Sanders
Publisher: Wentworth Press
ISBN: 9780270402650
Size: 62.38 MB
Format: PDF, ePub, Docs
Category :
Languages : en
Pages : 440
View: 6216

Get Book

This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work was reproduced from the original artifact, and remains as true to the original work as possible. Therefore, you will see the original copyright references, library stamps (as most of these works have been housed in our most important libraries around the world), and other notations in the work. This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work. As a reproduction of a historical artifact, this work may contain missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

Auff Hrungspraxis Der Musik

Auff  hrungspraxis der Musik PDF
Author: Robert Haas
Publisher:
ISBN: 9783921518199
Size: 26.19 MB
Format: PDF, ePub
Category : Music
Languages : en
Pages : 298
View: 3370

Get Book

Klavier Lexikon

Klavier Lexikon PDF
Author: Walter Niemann
Publisher:
ISBN:
Size: 40.36 MB
Format: PDF, ePub, Mobi
Category : Music
Languages : de
Pages : 365
View: 3093

Get Book

Rockmusik Und Politik

Rockmusik und Politik PDF
Author: Peter Wicke
Publisher: Ch. Links Verlag
ISBN: 9783861530961
Size: 49.60 MB
Format: PDF, ePub, Mobi
Category : Germany (East)
Languages : de
Pages : 277
View: 4042

Get Book

Der Ghetto Swinger

Der Ghetto Swinger PDF
Author: Coco Schumann
Publisher: Deutscher Taschenbuch Verlag
ISBN: 342343497X
Size: 39.30 MB
Format: PDF, Mobi
Category : Biography & Autobiography
Languages : de
Pages : 240
View: 6695

Get Book

Die ergreifende Geschichte der Jazzlegende Coco Schumann Coco Schumann, 1924 in Berlin geboren, entdeckte mit dreizehn Swing und Jazz für sich. Bis 1943 gelang es ihm, dem "Halbjuden", dank einer gehörigen Portion Chuzpe und seiner zahlreichen öffentlichen Auftritte der Deportation durch die Nationalsozialisten zu entgehen. Bis auch für ihn der Vorhang fiel. Seine Reise durch die Lager begann. Aber auch dort war und blieb er Musiker. In der Scheinwelt Theresienstadt wurde er Mitglied einer der hochkarätigsten Jazz-Combos des Dritten Reichs, den "Ghetto-Swingers". In Auschwitz spielte er zur Unterhaltung der Lagerältesten und SS um sein Leben, in Dachau begleitete er mit letzter Kraft den Abgesang auf das Regime. Danach trieb es den Entwurzelten durch die Welt, die ihm einzig verbliebene Heimat waren der Jazz und der Swing. Im Januar 2018 ist Coco Schumann in Berlin verstorben.

Freie T Ne

Freie T  ne PDF
Author: Rainer Bratfisch
Publisher: Ch. Links Verlag
ISBN: 9783861533702
Size: 54.11 MB
Format: PDF, ePub, Mobi
Category : Jazz
Languages : de
Pages : 334
View: 1678

Get Book

Das Deutsche Musikleben

Das deutsche Musikleben PDF
Author: Paul Bekker
Publisher: Georg Olms Verlag
ISBN: 3487421070
Size: 42.44 MB
Format: PDF, Docs
Category : Music
Languages : de
Pages : 349
View: 5713

Get Book

Paul Bekker (1882-1937) war zwischen 1910 und 1925 der einflussreichste deutschsprachige Musikpublizist. Bereits seinerzeit erschlossen sich die sprachliche Brillanz seiner Texte, die Plastizität und Unkonventionalität seiner Thesen einen Leserkreis, der weit über das engere musikalische Fachpublikum hinausging. Innerhalb der Musikkultur der Weimarer Republik stellte Bekker eine zentrale Figur dar. Nach seiner Entlassung als Intendant des Wiesbadener Staatstheaters aufgrund seiner jüdischen Herkunft im Jahre 1933 emigrierte er in die USA. Er starb am 7. März 1937 in New York. Das Manuskript zu 'Das deutsche Musikleben' entstand im Frühjahr 1916; zu dieser Zeit befand sich Bekker mit seinem Regiment in Jeandelize (Frankreich). Ihm geht es in seiner Schrift darum, in einer als krisenhaft empfundenen kulturellen Umbruchsituation die Musikkultur seiner Zeit einer kritischen Begutachtung zu unterziehen und einen möglichen 'Soll-Zustand' zu entwerfen. Was Bekkers Buch auch noch heute aus musikästhetischer Perspektive bemerkenswert macht, ist der theoretische Ansatz, den er für seine Darstellung entwickelt. Das Buch kann, wie Carl Dahlhaus es formulierte, als Entwurf einer 'verstehenden Musiksoziologie' angesehen werden. Damit gehört Bekker zu den Begründern der deutschsprachigen Musiksoziologie. Als theoretisches Fundament seiner Überlegungen fungiert das Basiskapitel 'Die Form', in dem Bekker erstmals einen rezeptionsästhetisch basierten Formbegriff entwickelt. *** Paul Bekker (1882-1937) was the most influential music journalist writing in German between 1910 and 1925. The linguistic brilliance of his texts, and his vivid and unconventional ideas won him readers far beyond the narrow circle of professional musicologists. He was a central figure in the musical world of the Weimar Republic. In 1933 he was dismissed as intendant of the State Theatre in Wiesbaden on account of his Jewish ancestry and emigrated to the USA. He died on 7 March 1937 in New York. The manuscript of Das deutsche Musikleben dates from the spring of 1916, when Bekker was with his regiment in Jeandelize (France). The aim of the work is to examine critically the musical culture of the day in a time perceived as a crisis of cultural upheaval, and to draft plans for a possible 'target state'. What makes Bekker's book remarkable even today from an aesthetic perspective is the theoretical approach which he develops for his presentation. The book can be read as, in the words of Carl Dahlhaus, the outline of an 'understanding sociology of music'. This places Bekker among the founders of the discipline of music sociology in Germany. The introductory chapter 'Die Form' constitutes the theoretical basis upon which Bekker for the first time developed a concept of form based on the aesthetics of reception.